woensdag 26 januari 2011

# 4 Je leven eenvoudiger met RSS?

Tijdens het uitpuzzelen van RSS feed kreeg ik nog niet het gevoel dat mijn leven er eenvoudiger door werd. Na enige tijd begon ik het nut ervan in te zien.
Ik heb me op verschillende feeds geabonneerd en het duurde even voordat ik ze terug kon vinden.

De RSS feed op Marktplaats lijkt me erg handig. Je hoeft zelf niet meer te zoeken in de uitgekozen categorie want de nieuwe advertenties komen vanzelf naar je toe!

Leners van de bibliotheek kunnen op een snelle manier de nieuwe aanwinsten, gewijzigde openingstijden en  aankondigingen van lezingen bekijken.

Ik schrok trouwens wel even van de hoeveelheid berichten die ik in Google Reader had gekregen.

Hoe laat ik mijn RSS programma open staan???

2 opmerkingen:

  1. Feeds zijn erg handig om op de hoogte te blijven van je favoriete sites, maar ,zoals je zegt, word je al snel overspoeld. Het dagelijks bijhouden (lezen) van alle informatie is niet te doen.
    Dus maak een keuze. Het is mogelijk mappen aan te maken, zodat je direct naar de site van jouw keuze kunt gaan.
    In Igoogle kun je een readergadget 'hangen'. Zodra je ingelogd bent zie je de feeds in die gadget.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of het leven eenvoudiger wordt? Dat is maar hoe je het bekijkt. In elk geval kun je wel sneller op die zaken geattendeerd worden, waar je ook belangstelling voor hebt. Je GoogleReader houdt je in elk geval goed op de hoogte. Wat bedoel je met open laten staan van je RSSprogramma? Dat hoef je toch niet af te sluiten? Als je met andere programma's in de weer gaat, blijft die GoogleReader zijn werk doen of begrijp ik je verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen