donderdag 8 november 2012

Google+

Ik heb een Google+ account aangemaakt, eigenlijk niets voor mij! Toch was ik wel nieuwsgierig naar de mogelijkheden van Google+ en ik vond het leuk ermee bezig te zijn. Goed dat het Google+ team meteen een mail stuurde met tips om me op weg te helpen! Google+ heeft een paar interessante functies zoals het werken met kringen en de video hang outs. Ik heb een aantal collega's gevonden en deze bij elkaar in een kring geplaatst. Zelf ben ik door een aantal mensen toegevoegd aan een kring. Erg handig dat je op deze manier je contacten kunt indelen. Je kunt ook vanuit je Gmail direct op berichten reageren. De hangouts zouden, als ik aan "het nieuwe werken"denk, handig kunnen zijn voor vergaderingen. Toch is het volgens mij beter als je tijdens een vergadering werkelijk bij elkaar zit.
Onze bibliotheek is actief op Facebook, wat vergelijkbaar is met Google+. Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde voor de bibliotheek is van Google+ ten opzichte van Facebook. Het is belangrijk dat de bibliotheek online aanwezig is. Actief zijn op beide platformen met dezelfde vrienden en organisaties kan ook verwarring scheppen en zou iets teveel van het goede kunnen zijn. Als Google+ echt populair gaat worden zouden we altijd nog een overstap kunnen maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten