zaterdag 19 maart 2011

# 13 Online kantoortoepassingen

Google Docs was mij nog niet bekend. Ik vind het een praktische manier om met elkaar aan een document te werken. Toen ik mijn zoon hierover vertelde zei hij meteen: "Dat wil ik ook!" Hij maakt op school regelmatig gezamenlijke projecten en raakt weleens een bestandje kwijt.
Omdat ik al een Google account had aangemaakt kon ik meteen beginnen. Ik heb een document gemaakt waarin ik mensen uitnodig mee te denken over manieren waarop de gemeente Castricum zou kunnen bezuinigen. Er gaat namelijk een "bezuinigingsbus" door de CAL rijden.
Bewoners kunnen instappen om mee te denken met de bezuinigingen die de gemeente de komende jaren moet doen. Zij moeten met ideeën komen waar de gemeente op zou kunnen bezuinigen. 
Verder heb ik ook wat toegevoegd aan documenten van collega's.
Voor de bibliotheek is het handig dat mensen in alle locaties hun documenten kunnen openen en er samen aan kunnen werken. Je zou ook je klanten kunnen betrekken bij de komende bezuinigingen. Het is ook handig om foto's uit alle vestigingen met elkaar te delen.  

1 opmerking:

  1. Wat geweldig dat jij direct een concrete aanleiding zag om Google Docs te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen