zaterdag 26 maart 2011

# 16 Ontdek wat YouTube video te bieden heeft

YouTube is een site waar ik regelmatig op kijk. Als ik mooie muziek heb gehoord of een liedje moet oefenen voor het koor gebruik ik deze site. Alle mogelijkheden van YouTube heb ik eigenlijk nooit zo goed bekeken.
Ik heb me aangemeld en verschillende toepassingen uitgeprobeerd. Ik heb een paar video's uitgezocht en er een korte afspeellijst van gemaakt. Leuk dat je, na het zien van een video, je mening kunt geven.

Het is wel te merken dat iedereen iets op YouTube kan plaatsen want er is erg veel rommel te zien. De reclame waaraan veel video's vooraf gaan vind ik irritant.

Ik heb ook nog even gekeken bij Vimeo, de concurrent van YouTube. Het viel me inderdaad meteen op dat de kwaliteit van de video's hier veel beter is. Ik vond een leuke video (Library) die ik in de zijkolom van mijn blog probeerde te plaatsen. Dit lukte helaas niet en ik zou graag willen weten hoe dit moet. Ik plaats hem nu maar in een apart tekstvak hieronder. Hij was veel te groot maar na wat zoeken op internet ontdekte ik dat je de grootte van een filmpje in de "embed code" kunt wijzigen bij width= en height=. Erg handig!

Kennemerwaard zou YouTube kunnen gebruiken voor een goede uitleg van de catalogus. Dit zag ik ook bij bibliotheek Waterweg. Je zou ook promotie voor activiteiten kunnen maken zoals ik gezien heb in de volgende links.
http://www.youtube.com/watch?v=MMrFqgFKDLI&feature=player_detailpage
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=L6ZkuSgr_vQ
Of op een grappige manier reclame maken voor de bibliotheek
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=iAFrNkYugPQ

1 opmerking:

  1. Een mooi 'langzaam' filmpje is dit.
    Als je wilt kun je een soort You Tube filmstrip plaatsen als gadget in de zijkolom van je blog.
    Via 'bewerken', gagdget. Klik er maar eens op.

    Enkele collga's die de verdiepdingen doen hebben via een screencast een duidelijke uitleg gegeven
    (voor de klant) hoe een boek op te zoeken in de catalogus en vervolgens te reserveren.
    Erg goed gedaan en wie weet wat voor gevolgen dat kan hebben voor de KW-site.

    BeantwoordenVerwijderen