maandag 14 maart 2011

# 12 Microbloggen met Twitter

Twitter lijkt me handig om met elkaar over interessante onderwerpen te praten. 
Mijn kinderen maken er ook gebruik van en weten precies wat hun "followers" elke dag aan het doen zijn. Ik denk dat ik ontzettend druk in mijn hoofd zou worden als ik op dezelfde manier bezig zou zijn als zij. De hele dag door contact met elkaar houden via, MSN, e-mail, Twitter, Facebook enz. Het is wel prettig dat zij me op weg kunnen helpen met Twitter. "Maar uh....je gaat mij toch niet volgen hè mam", zegt mijn dochter!
Na het aanmaken van een account dacht ik, "tja, wat ga ik hier nu mee doen en waar zal ik het eens over hebben?" Ik weet nog niet zoveel te "kletsen". Misschien wordt het straks anders als ik meer mensen ga volgen en weet wat er in hun hoofden speelt. Dan kan ik erop inspelen.
Ik houd nog even vol maar ik denk dat ik weinig gebruik zal maken van Twitter. Je moet er ook echt even de tijd voor nemen achter je pc, terwijl  het met een Smartphone vast veel sneller gaat. 

Voor de bibliotheek kan Twitter van belang zijn vanwege de interactie met de doelgroep.
Je komt op een snelle manier te weten wat leners van de diensten en producten vinden.


1 opmerking:

  1. Ja, ja: kinderen en multitasken; ze groeien er mee op en weten niet beter. Wij (ouders) halen dat waarschijnlijk niet meer in.
    Met alleen een pc gaat het snelle effect van het twitteren een beetje verloren.
    Van je kinderen kun je op dit gebied heel veel leren.

    BeantwoordenVerwijderen