zaterdag 26 februari 2011

# 11 Wiki's

Voor dit onderwerp heb ik verschillende bibliotheekwiki's bekeken. Bij Library Succes vond ik de samenwerking met andere bibliotheken erg nuttig. Dit zou ook goed zijn voor onze bibliotheek. Op de publiekswiki van de bibliotheek in Deventer spraken de maatschappelijke en litereraire dossiers mij erg aan. De informatie over de stad Deventer vond ik niet zo belangrijk voor een bibliotheekwiki.

Op de website zou je een wiki kunnen plaatsen waarin leners hun mening kunnen geven over allerlei bibliotheekzaken. Er kunnen ook leestips en boekbesprekingen worden geplaatst.
Ik dacht nog aan een interne wiki met Bicattips en problemen, storingen apparatuur enz. maar eigenlijk gebruiken we hier intranet ook al voor. Zou intranet dan misschien vervangen moeten worden door wiki's? Het moet elkaar natuurlijk niet overlappen.

Na het spelen in de zandbak (dat is een tijd geleden!), heb ik op de 23dingen wiki een favoriete vakantiebestemming toegevoegd. Ik plak de link maar even in dit bericht http://23dingen.pbworks.com/w/page/36744550/Auvergne



1 opmerking:

  1. Je ziet wat een mogelijkheden er zijn voor een wiki. Ik heb jouw wiki bekeken: je kunt dit natuurlijk aanvullen met de belevenissen van een volgende vakantie in de Auvergne. Nog leuker zou het zijn als meerdere enthousiastelingen het zouden aanvullen.

    BeantwoordenVerwijderen