donderdag 3 februari 2011

# 6 Ontdek Flickr


Via het account van 23dingen heb ik wat rondgekeken op Flickr en uiteindelijk deze foto uitgekozen. Ik vind het heel mooi dat deze dode bomen, door de weerspiegeling in het water, lijken te zweven.


Het lukte mij niet om deze afbeelding d.m.v. de URL toe te voegen. Ik heb toen rechts geklikt op de afbeelding en "opslaan als" gekozen. Daarna heb ik hem vanuit een map in mijn bericht geplaatst.

Zelf heb ik mijn foto's opgeslagen bij Snapfish wat me prima bevalt. Ik wilde daarom geen account aanmaken bij Flickr. Vergeleken met andere fotosites vond ik dat er wel veel mogelijkheden zijn bij Flickr.


  Wat kunnen bibliotheken doen met Flickr?
- Delen van foto's over veranderingen die in de bibliotheek zijn
  doorgevoerd.
- Ideeën van elkaar opdoen.
- Foto's delen voor websites.
- Foto's delen van bepaalde activiteiten.

Er zullen vast nog véél meer mogelijkheden zijn!
  

2 opmerkingen:

  1. Je hebt gelijk, er zijn veel mogelijkheden om foto's te delen. Naast Flickr en jij noemde Snapfish zijn er veel mogelijkheden om foto's te 'stallen' en te delen. Zelf vind ik Picasa prettig, omdat deze site onmiddellijk is gekoppeld aan Google.
    Je hebt een goede oplossing gevonden om je foto geplaatst te krijgen in je note. Veel medebloggers lukt het niet via de URL.
    Mooi, die foto.

    BeantwoordenVerwijderen