zaterdag 12 februari 2011

#8 Online plaatjes bewerken

Ding 8 leek mij leuk om te doen dus ik was erg benieuwd naar de verschillende Image generators. Ik vond de bewerkingen vrij eenvoudig maar dat komt misschien omdat ik zelf veel met Adobe Photoshop CS werk. Dit programma had ik nodig voor een cursus digitale beeldbewerking. Bij Flickr Toys heb ik een Andy Warhol collage gemaakt. Op deze site zag ik veel mogelijkheden voor het maken van bijv. kalenders, albums, posters enz.



Bij Adobe Photoshop Express heb de foto met de bomen en wilde eenden bewerkt.




Verder heb ik bij Fotoaanpassen.nl een foto die ik op Texel heb gemaakt bewerkt. Een soort stilleven op het strand. Deze site was eenvoudig vanwege de Nederlandse taal. Bij de Engelstalige websites heb ik rechtsboven op "vertalen" geklikt waardoor het iets duidelijker werd. Je kreeg dan wel vreemde Nederlandse zinnen maar het was te doen.
Ik moet er nog eens goed over nadenken of het online plaatjes bewerken nuttig kan zijn voor de bibliotheek. Op dit moment zou ik het nog niet weten. Misschien een workshop/cursus geven?

















1 opmerking:

  1. Leuk dat je verschillende sites uitprobeert. Ik zie dat je hier veel plezier aan beleeft. En het lukt je ook nog allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen