donderdag 17 februari 2011

#9 Mijn visie op Web 2.0

Ik vind RSS erg praktisch voor de website van de bibliotheek voor nieuwe aanwinsten en activiteiten.
De website kun je aantrekkelijk maken met foto's van de bibliotheek, boeken en eventueel een digitale rondleiding. Ik vind het ook handig om instructiefilmpjes te plaatsen met bijvoorbeeld een uitleg van de catalogus of verlengen van materialen.
Fotobewerkingen zou je misschien ook voor kranten kunnen gebruiken. Misschien op een leuke manier reclame maken voor de bibliotheek waarin de voordelen en vooral de kosten worden vermeld. Het valt mij namelijk steeds op dat veel mensen niet eens weten hoe goedkoop een abonnement eigenlijk is. Er wordt zo vaak gezegd, "ach.....ik koop wel een boek".
Bloggen op de website is nuttig als de lener daar ook echt iets mee kan. Er hoeven van mij geen privézaken op te staan.
Tot nu toe heb ik al veel geleerd en we gaan weer vrolijk verder naar het volgende ding!

1 opmerking:

  1. Houd dat 'vrolijk' vooral vast. Je wordt alleen nog maar behendiger met het zoeken op de verschillende sites naar de toepassingen.

    BeantwoordenVerwijderen