donderdag 24 maart 2011

#15 Ontdek je plekje, ontdek Google Maps en Street View


Ik vond het leuk om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is met Google Maps en Street View.
In Streetview heb ik het ouderlijk huis van mijn moeder opgezocht. Ook heb ik onze eigen stek nog even bekeken. Je kunt eigenlijk zittend een wandeling/fietstocht door je dorp maken. Niet zo goed voor de conditie! In Google Maps heb ik mijn favoriete fietstochtje uitgezet en er wat tekst met foto's bij geplaatst. Dit vond ik nog een heel gedoe! Als ik bijvoorbeeld op de blauwe markeringsdruppel klikte, ging af en toe de hele kaart aan de loop. Hij bewoog opeens heel snel en verdween uit het scherm. Het duurde ook even voordat ik het invoegen van de foto's voor elkaar kreeg. In het schermpje waar je de URL kon toevoegen stond al standaard http://. Dit moest ik eerst weghalen om dan de URL toe te voegen.
Hier kun je mijn fietstochtje bekijken. Klik op onderstaande link en ga naar "mijn kaarten".
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF-8&tab=wl
Ik had er nog meer werk van willen maken maar wegens tijdgebrek ga ik weer verder met ding 16.
Of Google Maps en Streetview iets is voor de bibliotheek? Ik zou het helaas niet kunnen bedenken.....

1 opmerking:

  1. Goed van je dat het uiteindelijk toch is gelukt. De aanhouder wint. Maar wat een tijd gaat er inzitten, hè.
    Wat dacht je van een routebeschrijving naar de bibliotheek met een foto van het gebouw en de openingstijden (ik noem maar wat)?

    BeantwoordenVerwijderen