vrijdag 8 april 2011

#19 Sociale netwerken en wat er in te doen is

Ik ben nog niet zo bezig met sociaal netwerken. Op aandringen van mijn dochter heb ik me een keer aangemeld bij Hyves. Ik kreeg er opeens allerlei vrienden bij en na wat "gekrabbel" over en weer besloot ik ermee te stoppen. Behalve mijn mail, moest ik nu ook regelmatig op Hyves kijken. Eerlijk gezegd vind ik Hyves leuk voor jongeren en zie ik voor de bibliotheek het nut er niet zo van in.
Met Facebook kun je gemakkelijk
contact maken met vrienden en familie over de hele wereld. Een nadeel is dat je vrienden alles kunnen zien, wat jij hebt gezegd tegen anderen.
LinkedIn vind ik wel een nuttige site. Door te laten weten waar je mee bezig bent en waar je werkt, kun je elkaar helpen met bepaalde projecten. Ook een goede site voor werkzoekenden. Ook goed voor bibliotheekmedewerkers om kennis met elkaar te delen.
Sociabel is een site voor 50+ers en senioren die contacten willen onderhouden en opdoen.
Dizzie sprak me erg aan en deze site zou je met een link op de website van de bibliotheek kunnen zetten. Er staan namelijk veel boekbesprekingen op. Je kunt je eigen collecties samenstellen en je favoriete boeken delen met vrienden. Ik heb me niet aangemeld bij Dizzie omdat ik bij Library Thing al een account had aangemaakt. Het kan te gek ook hè! Vanwege mijn privacy wil ik me niet overal aanmelden.  

1 opmerking:

  1. Je bent echt in de community sites gedoken... en besloten dat je niet mee doet. Grappig is het wel om te merken hoe verschillend men reageert. Ik geloof dat de halve wereld ( of meer) inmiddels participeert op de een of andere site.
    Zie je Hyves niet zitten voor KW.?

    BeantwoordenVerwijderen