vrijdag 1 april 2011

#18 Catalogiseer je boekenkast met Library Thing

Dit ding vond ik erg leuk om te doen! Ik heb een account aangemaakt bij Library Thing en 10 boeken toegevoegd. Hoe populair zijn mijn boeken? Ik zag dat "Twilight" het meest populair is met 33.267 leden en 1624 besprekingen! Op de tweede plaats kwam de Millenium Trilogie van Stieg Larsson met 17.488, 11.574, en 8.468 leden. "De Reiziger" van Diana Gabaldon scoorde ook goed met 8.662 leden. De andere boeken uit mijn boekenkast waren wat minder populair maar daar zaten ook vrij nieuwe exemplaren bij.
Ik vond het handig dat je ook aanbevelingen kon bekijken die passen in het genre dat je leest. 


Een Librarything Widget in mijn blog geplaatst. Even op Google gezocht en ik vond een duidelijke uitleg. Eerst kwam mijn Widget onder in mijn blog te staan. Ik ontdekte dat ik hem op de ontwerppagina zelf naar een geschikte plaats kon slepen.

Ik vind Library Thing wel handig voor mezelf maar ik zie nog geen toegevoegde waarde voor de bibliotheek. Misschien is het een idee om leners naar deze site te verwijzen? Ik denk dat veel mensen het leuk vinden om hiermee te werken.

1 opmerking:

  1. Library Thing vind ik alleen al leuk om al die boekomslagen. Een feestelijk gezicht om jouw bibliotheek op deze manier te bekijken.
    De catalogus van de bieb laat in ieder geval de aanwinsten zien.
    Denk jij dat veel klanten van KW op de hoogte zijn van dit soort sites? Kun je hier iets mee?

    BeantwoordenVerwijderen