donderdag 14 april 2011

# 20 Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk.



Online muziek beluisteren, érg leuk om te doen! Ik luister graag naar muziek! Dit onderdeel kostte mij dan ook veel tijd. Op LastFM heb ik via het 23dingen account muziek gezocht, hartjes uitgedeeld en een playlist gemaakt. Ik heb op Grooveshark ook een playlist gemaakt die na opnieuw inloggen was verdwenen (vast iets verkeerd gedaan). Uiteindelijk heb ik Spotify gedownload want deze site sprak mij het meest aan. Ik vond de site duidelijk en gebruiksvriendelijk.
Het zou prettig zijn als leners in de bibliotheek muziek kunnen beluisteren via Spotify of LastFM. Er zouden een paar pc's met koptelefoons beschikbaar moeten zijn. Na het beluisteren zou het leuk zijn als de lener meteen kan zien waar hij de desbetreffende cd kan lenen. Nog mooier is het natuurlijk als hij de cd dan meteen kan reserveren/aanvragen maar dat is vast een stap te ver.

1 opmerking:

  1. Leuk, jouw enthousiasme, maar dat heeft misschien ook te maken met wat muziek in mensen los kan maken. Spotify is iets toegankelijker dan Last Fm. Tijdens een Mia-overleg is voorgesteld Spotify te gebruiken, bijv. om de klant muziekfragmenten te laten horen.
    Ik ben benieuwd of dit nog staat te gebeuren

    BeantwoordenVerwijderen